Laat je merk groeien, met voortdurend nieuwe bezoekers, leads en klanten uit Pinterest

Helene van Santen

Ik ben blij met de eerste resultaten én de fijne samenwerking met Jody!


– Helene van Santen,
Redactiemanager Libelle.nl & Libelle TV

Libelle had al jaren een Pinterest-account, maar haalde daar niet veel verkeer uit naar de website. Dat kon dus beter! Tijdens de training van Jody leerde de redactie in een halve dag alle ins & outs van Pinterest, met als absolute eyeopener dat het vooral een visuele zoekmachine is.

Uniek en heel prettig aan de werkwijze van Jody is dat zij ons account zelf helemaal onder handen heeft genomen tijdens het Pinterest Strategie Traject. Daarna gaf ze ons de juiste tips en tools om er zelf mee aan de slag te gaan. Na een paar maanden zagen we een flinke stijging in het aantal volgers, en ook het verkeer naar de site stijgt gestaag. Ik ben blij met de eerste resultaten én de fijne samenwerking met Jody!

Ja, dit wil ik ook!

 

Herken jij dit?

  • Je collega’s en jij hebben alle socials in de vingers. Jullie zetten de marketingcommunicatie voor jullie bedrijf of merk strak neer. Maar het is moeilijker geworden om je bereik te vergroten en leads of verkoop te vergroten. Hoe kom je dán in contact met je klanten, met de consument die jouw product moet kopen?
  • Adverteren op socials wordt steeds duurder en levert minder op. Natuurlijk zijn jullie creatief op zoek naar andere platforms of advertentiemogelijkheden, maar je hebt het ei van Columbus nog niet gevonden
  • Eén van de opties die je onderzoekt is Pinterest. Dat account is er ook nog, en je hebt al geprobeerd om het (nieuw) leven in te blazen, maar een strategische aanpak ontbreekt.
  • Facebook en Instagram kennen geen geheime voor jou en je team. Maar wat je op Pinterest doet, werkt niet. Elk bericht valt dood en er zit geen groei in.
  • In Google Analytics zie je toch wel wat webtraffic uit dat ongebruikte Pinterest komen. Het moet kunnen werken dus, maar je hebt geen idee hoe.
  • Concurrenten zie je aanhaken op Pinterest. Op hun account zie je dat ze heel wat views krijgen, soms in de miljoenen! Dat willen jullie ook. De vraag is hoe dan?
Jody Hoogendoorn
Ja, dit wil ik ook!

Pinterest was lange tijd, onterecht, een ondergeschoven kindje!

– Renee Capel, Content manager, PLNTS.com

Pinterest was lange tijd, onterecht, ons ondergeschoven kindje terwijl het platform zoveel te bieden heeft! Dat we ons moesten verdiepen in Pinterest was duidelijk, maar waar begin je? Dit was de reden om op zoek te gaan naar een Pinterest training. Jody vertelde vol enthousiasme over Pinterest en heeft de handvaten gegeven om ons account verder te ontwikkelen.

Tijdens de Pinterest Training hebben we een goede basisinstructie gekregen en keek Jody mee naar ons eigen bedrijfsprofiel. Ook na de Incompany training blijft Jody betrokken en bereikbaar voor al onze vragen, super fijn! We zien al stijgende resultaten en kunnen niet wachten verder te groeien!

Jody hogendoorn

Natuurlijk wil je:

  • Meer bereik en leads uit je communicatiekanalen
  • De targets voor social media-bereik halen binnen het budget
  • Pinterest zó kunnen inzetten dat het doet wat je verwacht: een groter bereik en meer leads binnenbrengen
  • Je Pinterest-account net zo strategisch inzetten als je andere social media
  • Je concurrentie voor zijn of op zijn minst meekomen in effectiviteit op Pinterest
Ja, wij willen een incompany Pinterest training

Mensen inspireren via Pinterest

– Eline Verhoeven, Community manager bij IXXI

De kracht van beeld wordt steeds belangrijker. Dit is niet alleen iets waar mijn persoonlijke interesses liggen, maar ook iets waar ik als Community Manager bij IXXI – flexibele wanddecoratie – dagelijks mee bezig ben. Anderen inspireren met beeldende content, niets leuker dan dat!
In onze huidige Social Media strategie was Pinterest – net zoals Facebook en Instagram – een medium om potentiële klanten te inspireren en in aanmerking te laten komen met IXXI. Jody leerde mij al snel dat Pinterest veel meer is dan dat, namelijk: een beeldende zoekmachine. Met IXXI besteden we veel tijd en aandacht aan onze product fotografie en Pinterest is een uitgelezen kans voor ons om nóg meer mensen te inspireren op het gebied van interieur.

Pinterest heeft tijd nodig om op stoom te komen, na een paar maanden zie je

  • Pinterest levert steeds meer leads op, zonder dat je er steeds harder aan hoeft te trekken. Content die je weken, zelfs máánden geleden geplaatst hebt, blijft voor je werken.
  • Targets voor social media results haal je zonder problemen binnen het budget. De aantoonbaar door Pinterest gegenereerde webtraffic groeit
  • Jij en je collega’s weten precies hoe Pinterest werkt. Je vertaalt content moeiteloos naar effectieve Pinterest-content en elke post vergroot het rendement. Je account groeit steeds harder
  • Pinterest-strategie is een vast onderdeel geworden van je communicatieplan. Loopt er iets even niet optimaal, dan weet je precies wat je doen moet om het account weer nieuwe clicks en leads te laten opleveren
  • Meer views en meer websitebezoekers

Wie ben ik

Ik ben Jody Hoogendoorn en in 2017 ben ik gestart met de Pinacademie. Via de Pinacademie geef ik trainingen aan grote en kleine bedrijven en leer hen hoe zij Pinterest zo effectief mogelijk inzetten voor maximaal resultaat: gratis websitebezoekers.

Als early adopter ben ik sinds de start van Pinterest in 2010 helemaal verslaafd aan dit kanaal. Ik heb dan ook steeds alle ontwikkelingen op de voet gevolgd. Pinterest is lang over het hoofd gezien maar de laatste tijd is er steeds meer urgentie om met dit kanaal aan de slag te gaan. Mensen hebben vaak geen idee hoe zij Pinterest zakelijk in kunnen zetten en zijn verrast door de zeer positieve resultaten. Pinterest biedt nog heel veel kansen en mogelijkheden. Het is het meest onderschatte kanaal met het beste resultaat.

Ik heb 30 jaar ervaring in Marketing & Communicatie. Kennis en kunde die ik 100% inzet bij mijn klanten voor de beste Pinterest strategie voor het beste resultaat.

Regelmatig spreek ik op verschillende events voor bedrijven en professionels over Pintererst.

Ik heb er onwijs veel zin in om jou alles te leren over Pinterest en samen met jou aan de slag te gaan in dit traject.

Boek een incompany Pinterest training

In een intensieve workshop van een dagdeel werk je, onder begeleiding van de Pinterest Queen van Nederland, met je hele team aan:

1 op 1 Pinterest training

1250,-
  • De werking van Pinterest (en die is essentieel ánders dan van andere kanalen– vandaar dat wat je tot nog toe deed niet echt werkte)
  • De inrichting van jullie Pinterest-account
  • Inzetten van de diverse tools: borden, pins en idee-pins
  • Een strategie die werkt
  • Werken met de statistieken, om je strategie steeds aan te scherpen
  • Een concreet plan voor de komende maanden, om het praktisch en direct toepasbaar te houden

Incompany Pinterest training voor A-merken en bedrijven

3200,-
  • De werking van Pinterest (en die is essentieel ánders dan van andere kanalen– vandaar dat wat je tot nog toe deed niet echt werkte)
  • De inrichting van jullie Pinterest-account
  • Inzetten van de diverse tools: borden, pins en idee-pins
  • Een strategie die werkt
  • Werken met de statistieken, om je strategie steeds aan te scherpen
  • Een concreet plan voor de komende maanden, om het praktisch en direct toepasbaar te houden

Incompany Pinterest training voor A-merken en bedrijven INLCUSIEF opzetten of optimaliseren Pinterest account

4200,-
  • De werking van Pinterest (en die is essentieel ánders dan van andere kanalen– vandaar dat wat je tot nog toe deed niet echt werkte)
  • De inrichting van jullie Pinterest-account
  • Inzetten van de diverse tools: borden, pins en idee-pins
  • Een strategie die werkt
  • Werken met de statistieken, om je strategie steeds aan te scherpen
  • Een concreet plan voor de komende maanden, om het praktisch en direct toepasbaar te houden
  • De Pinacademie zet het Pinterestaccount op en richt het helemaal in of optimaliseert een bestaand Pinterest account. Hierna kunnen jullie direct aan de slag met pinnen.

Pinterest steeds belangrijker voor traffic naar je website.

– Veerle van Doorn, Content Manager, partnerships en visagie, Eline Rosina (luxury jewelry brand)

Pinterest wordt bij Eline Rosina al vanaf het begin ingezet, maar werd voornamelijk gezien als ‘bij-kanaal.